top of page

Dari | دری

Updated: Sep 19


دوازده کاری که والدین می توانند برای جلوگیری از اعتیاد انجام دهند

12 Things Parents Can Do to Prevent Addiction


این جعبه ابزار، علم پیشگیری را به استراتیژی های ساده‌ای تبدیل می‌کند که والدین و مراقبان می‌توانند آنها را در زندگی روزمرۀ پرمشغله به کار بگیرند و آنچه می توانند برای محافظت از اطفالشان در برابر ابتلا به اعتیاد در آینده انجام دهند.







 

چگونه اعتیاد مغز را درگیر می کند

Addiction and the Brain



مغز نوجوانان، در مقایسه با مغز بزرگسالان، بیشتر مستعد ابتلا به اختلال مصرف مواد است. مغز نوجوانان تا سن بیست و پنج سالگی به طور کامل رشد نمی کند و همچنین مغز زنان چند سال زودتر از مغز مردان بالغ می شود. به طور عمده، اختلالات مصرف مواد به دلیل مصرف الکول و سایر مواد مخدر در نوجوانی است.





 

چگونه اعتیاد مغز را درگیر می کند

How Addiction Hijacks the Brain



دو بخش اصلی مغز، تحت تأثیر مصرف مواد مخدر قرار می گیرند: سیستم لیمبیک و قشر مغز. سیستم لیمبیک که در اعماق مغز قرار دارد، مسؤول غرایز اساسی بقای ما است. قشر مغز محل تصمیم گیری و کنترول عواطف و رفتارها است.






 

نحوه تمرین مهارت های نی گفتن

How to Practice Refusal Skills



عبارت های کلیدی را تمرین کنید تا نوجوانان بتوانند در موقعیت‌های خطرناک از آن ها استفاده کنند. برای مثال، گفتگو در مورد نحوه پاسخگویی به پیشنهادات همسالان یا دیگران برای نوشیدن الکول یا استفاده از مواد مخدر با جواب های خاص، می‌تواند به آماده‌سازی نوجوانان برای چنین موقعیت هایی کمک کند. پنج کتگوری مختلف از مهارت های نی گفتن وجود دارد. گزینه هایی که بهترین کارایی را دارند تمرین کنید. نوجوان شما می‌تواند در نقش‌ مورد نظر بازی کند یا جواب هایی را بنویسد که بهترین نتیجه را دارند.



 

نوجوانان و مواد افیونی

Teens and Opioids


مصرف مواد افیونی تغییرات عصبی را در نواحی کلیدی مغز که تصمیم گیری، خودکنترولی و فرآیند رضایت/لذت را کنترول می کنند، ایجاد می نماید.







 


حقایق در مورد فنتانیل: درک خطرات

Facts about Fentanyl: Understanding the Risks




طوریکه فنتانیل به تاثیر بی سابقه بالای جوامع ادامه میدهد، درک قدرت و خطرات آن برای کاهش آسیب حیاتی است. با بالا بردن آگاهی و ترویج اقدامات نجات دهنده زندگی مانند نالوکسون، ما میتوانیم در جهت جلوگیری از مصرف بیش از حد و نجات زندگی ها کار کنیم.



این توضیح دهنده ویدیویی افزایش هشدار دهنده تریاک های مصنوعی مانند فنتانیل، خطرات مصرف بیش از حد، افزایش قرص های جعلی حاوی فنتانیل در سراسر کشور و اهمیت دسترسی به نالوکسون و آموزش پیشگیری از مصرف بیش از حد را برجسته می کند.


Comments


bottom of page